Compliance Risk and Governance Manager
Date de publication :
07 janvier 2025Taux d'activité :
100%- Lieu de travail :Geneva
Wer sich für eine Karriere bei Lombard Odier entscheidet, ist für einen renommierten, globalen Vermögensverwalter und Asset Manager tätig, der sich auf nachhaltige Investitionen fokussiert. Wir sind eine unabhängige und innovative Bank erster Wahl für private und institutionelle Kunden. Unsere Gruppe ist eine der bestkapitalisierten weltweit. Wir verwalten rund CHF 300 Milliarden und sind auf vier Kontinenten von über 25 Niederlassungen aus tätig.
Mit unserer über 225-jährigen Geschichte sind wir ein Investmenthaus mit umfassendem Angebot an diskretionärer und beratender Portfolioverwaltung sowie Finanzdienstleistungen. Unsere hochmoderne Technologie-Plattform vermarkten wir auch erfolgreich an andere Finanzinstitute. Über Lombard Odier Investment Managers bieten wir Vermögensverwaltungsdienstleistungen und Anlagestrategien an.
"Rethink Everything" ist unsere Philosophie – sie steht im Zentrum unseres Handelns. Wir sind durch mehr als 40 Finanzkrisen stärker geworden, indem wir die Welt um uns herum ständig neu gedacht haben. So bieten wir unseren Kundinnen und Kunden stets neue Anlageperspektiven.
The Compliance COO team provides transversal support to the Compliance unit and in particular:
- Ensure Compliance has the right resources to operate effectively, in terms of budget, systems, processes, information, governance (“Run the Bank”)
- Define, drive and oversee the Compliance transformation agenda (“Change the Bank”)
We are a small and dynamic team, involved in numerous activities and projects both within Compliance and across the Lombard Odier Group.
YOUR ROLE:
As Manager, Compliance Risk and Governance, you will report to the Compliance COO and will be responsible for:
- Supporting the Compliance COO in the establishment and management of the Unit’s governance, budgeting and organisational processes
- Establishing and maintaining solid governance for the Compliance unit in alignment with the Governance of our Bank and ensuring that Compliance has the adequate information/decision bodies.
- Overseeing the production of Compliance reports to the governing committees of the Bank and to our Regulatory bodies and act as the key point of contact for Compliance management information
- Partner with the Compliance Management team to optimize the Unit’s effectiveness, enhance communication, and identify areas of continuous improvement
- Oversee and coordinate the resolution of formal issues assigned to Compliance steaming from Regulators, Auditors (External and Internal) and our internal control framework.
- Act as the Unit’s Business Risk manager in charge of ensuring alignment and compliance with all internal business and risk policies and guidelines and the management of operational issues and incidents for Compliance
- Representing Compliance in Group forums and projects and ensuring perfect alignment and integration with the Bank’s strategic vision.
- Lead Continuous improvements initiatives and ad-hoc projects where required
YOUR PROFILE:
- University degree in Finance, Law, Business Management, or related fields, or evidence of comparable academic / work achievement;
- 7/10 years of experience in a comparable role in Financial Services, Audit and/or Consulting. Experience of working in a Compliance or Risk function would be a significant plus;
- A sound understanding of Corporate Governance and Risk Frameworks;
- Strong analytical skills, the ability to summarize complex topics, drive practical outcomes and to make sound, evidenced-backed recommendations, as well as the ability to work well under pressure and against short deadlines;
- Ability to multi-task and adapt to changing priorities in a dynamic business environment, and a willingness to learn and evolve within the team;
- Strong interpersonal, communication & presentation skills, both written and oral and the ability to foster productive relationships and build consensus with a diverse set of stakeholders at all levels of seniority and technical knowledge;
- Strong IT skills (Excel, Powerpoint, Word) ;
- Fluent in English and French;
- Resident in Switzerland.
Fünf Werte definieren die DNA unseres Hauses. Exzellenz motiviert uns, die Besten unseres Gebiets zu sein, und Innovation ermöglicht unseren Fortschritt. Respekt ist das Fundament unserer Interaktionen, und Integrität leitet unser Handeln. Gemeinsam sind wir One Team, das sich mit leidenschaftlichem Engagement in den Dienst unserer Kundinnen und Kunden stellt.
Wir fördern eine inklusive und integrative Arbeitsumgebung für unsere Mitarbeitenden. Vielfalt, Gleichberechtigung und Inklusion sind fest in unserem Unternehmensleitbild ‘La Maison’ verankert und wir sind bestrebt, dass unsere Mitarbeitenden sowohl ihre beruflichen als auch ihre persönlichen Ziele verwirklichen können. Wir fördern interne Karrierewege durch individualisierte und kompetenzbasierte Trainingsangebote. Wir sind fest davon überzeugt, dass der Aufbau vielfältiger Teams zu unserem nachhaltigen Erfolg beiträgt und daher Fundament unserer Unternehmensstrategie ist.
Es ist eine tolle Gelegenheit, um Teil des Teams zu werden. Alle Bewerbungen werden streng vertraulich behandelt.