Featured companies
Pemsa SA
Human resources / Personnel services
Genève, Lausanne, Fribourg, Bienne
Collaborating with Pemsa means sharing strong values!
Pemsa is a Swiss company that recruits and places staff in the construction sector.
Its reputation is based on 35 years of experience as well as an extensive and skilled offer. Its network of agencies assures you proximity wherever you are and wherever your construction sites are in Switzerland.
Pemsa knows to what extent it is crucial to place the social dimension and human respect at the centre of its attention. This philosophy arises from daily experience because we think:
* that our employees are ambassadors: they incarnate our values, our know-how, our reputation and our nature
* that the best driving force is example: we initiate the chain of excellence
* that our job is to showcase the talents we are presented with and to place our trust in them
* that happy employees who feel respected are the ones that give it back
* that their engagement is the best return on investment we can propose to our clients
For all these reasons, Pemsa is committed to guaranteeing full employment day after day. Its philosophy places human capital at the centre of its attention. All of its “temporary” employees receive extraordinary benefits (protective equipment provided, tools made available, training encouraged and proposed, health, well-being and social counselling highlighted, charitable associations supported, sustainable development honored).
In addition, Pemsa proposes social benefits normally reserved for employees of multinationals to its employees: further education, public transport, gym subscription, free phone calls, cinema tickets, preferential leasing rates, vaccination campaign, health check-up, social assistance, etc.
“Simplifying our clients’ lives, making our employees’ lives easier, is how we conceive our job”
Specializing in electricity and structural work constitutes a strength for our company. In fact, our consultants, all coming from these domains, are the best contact persons for our employees. They understand the ins and outs of life on a construction site.
Check out our job ads without further delay and join the clan
ARAS Riviera
Public administration
Vevey
101 employees
Association régionale d’action sociale Riviera emploie plus de 130 collaboratrices et collaborateurs œuvrant pour le domaine de l’action sociale. L’ARAS Riviera est un employeur attractif de la région Riviera, avec du personnel impliqué, stable et compétent qui exerce son activité de façon responsable et autonome.
Elle assure un environnement qui favorise le bien-être individuel et collectif au travail et le développement du personnel.
En tant qu’employeur attractif, l’ARAS Riviera offre les prestations suivantes :
Vie de l’entreprise
- Colloque général réunissant l’ensemble du personnel 2x par année
- Sortie d’entreprise et souper du personnel
- Colloques métiers organisés régulièrement par corps de métiers
- Entretien d’évaluation annuelle
Horaires de travail - Congé - Vacances - télétravail
- Horaires de travail souple
- Modèle de télétravail proposé pour l’ensemble du personnel
- Vacances octroyées en fonction de l’âge (5 ; 6 ; 7 semaines par année)
- Congés usuels (membre de la famille atteint dans sa santé ; mariage ; décès ; sans solde ; déménagement)
Droit en matière de prestations sociales
- Affiliation auprès de la Caisse intercommunale de pensions (CIP)
- Assurance perte de gain
- Participation au paiement de la prime d’assurance maladie obligatoire des soins pour les collaborateur·trices vivant sur le canton de Vaud (sous conditions déterminées par le règlement du Statut du personnel de l’ARAS Riviera)
- Complément allocations familiales (AF) versés aux collaborateur·trices touchant des AF (sous conditions déterminées par le règlement du Statut du personnel de l’ARAS Riviera)
- Droit à un congé maternité, paternité ou adoption
Entreprise formatrice
- Formations spécifiques métiers
- Formation continue (séminaire ; CAS ; DAS ; certificat et/ou brevet fédéral)
- Formation des stagiaires assistant·es social·es HES
- Formation des apprenti·es employé·es de commerce, voie élargie
Rémunération
- Collocation de fonction
- Echelle des salaires
- Indexation
- Progression annuelle
Elle assure un environnement qui favorise le bien-être individuel et collectif au travail et le développement du personnel.
En tant qu’employeur attractif, l’ARAS Riviera offre les prestations suivantes :
Vie de l’entreprise
- Colloque général réunissant l’ensemble du personnel 2x par année
- Sortie d’entreprise et souper du personnel
- Colloques métiers organisés régulièrement par corps de métiers
- Entretien d’évaluation annuelle
Horaires de travail - Congé - Vacances - télétravail
- Horaires de travail souple
- Modèle de télétravail proposé pour l’ensemble du personnel
- Vacances octroyées en fonction de l’âge (5 ; 6 ; 7 semaines par année)
- Congés usuels (membre de la famille atteint dans sa santé ; mariage ; décès ; sans solde ; déménagement)
Droit en matière de prestations sociales
- Affiliation auprès de la Caisse intercommunale de pensions (CIP)
- Assurance perte de gain
- Participation au paiement de la prime d’assurance maladie obligatoire des soins pour les collaborateur·trices vivant sur le canton de Vaud (sous conditions déterminées par le règlement du Statut du personnel de l’ARAS Riviera)
- Complément allocations familiales (AF) versés aux collaborateur·trices touchant des AF (sous conditions déterminées par le règlement du Statut du personnel de l’ARAS Riviera)
- Droit à un congé maternité, paternité ou adoption
Entreprise formatrice
- Formations spécifiques métiers
- Formation continue (séminaire ; CAS ; DAS ; certificat et/ou brevet fédéral)
- Formation des stagiaires assistant·es social·es HES
- Formation des apprenti·es employé·es de commerce, voie élargie
Rémunération
- Collocation de fonction
- Echelle des salaires
- Indexation
- Progression annuelle
Companies by industry
Discover companies in Switzerland
Target your job search by company on jobup.ch
Besides the classic job search functionality, jobup.ch, first job platform in French-speaking Switzerland, proposes a company search function. Thanks to this, you can find all the employers you’re interested with a single click, as well as the jobs they are currently proposing. Parameterize the JobAlert and you will receive a notification directly by e-mail as soon as the company publishes a new job offer. Furthermore, each company has a profile which allows it to present its functioning, its values, as well as the advantages and career opportunities it offers to its employees.
Learn more about certain companies and their company culture thanks to reviews
Use the company reviews to find out more about a company that is recruiting and gain an insight into its functioning. Current employees, applicants and former employees can rate a company and write a review based on their experiences with it. Recruitment process, work atmosphere and environment, management style, salary level, strong points and weak points: all of the information contained in the reviews will allow you to get an authentic idea of daily life within companies. Associate them with the company portraits and you will be able to determine if a company and the culture suit you. This way, you will hold to key to getting started with the application process.