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Pemsa SA
Human resources / Personnel services
Genève, Lausanne, Fribourg, Bienne
Collaborating with Pemsa means sharing strong values!
Pemsa is a Swiss company that recruits and places staff in the construction sector.
Its reputation is based on 35 years of experience as well as an extensive and skilled offer. Its network of agencies assures you proximity wherever you are and wherever your construction sites are in Switzerland.
Pemsa knows to what extent it is crucial to place the social dimension and human respect at the centre of its attention. This philosophy arises from daily experience because we think:
* that our employees are ambassadors: they incarnate our values, our know-how, our reputation and our nature
* that the best driving force is example: we initiate the chain of excellence
* that our job is to showcase the talents we are presented with and to place our trust in them
* that happy employees who feel respected are the ones that give it back
* that their engagement is the best return on investment we can propose to our clients
For all these reasons, Pemsa is committed to guaranteeing full employment day after day. Its philosophy places human capital at the centre of its attention. All of its “temporary” employees receive extraordinary benefits (protective equipment provided, tools made available, training encouraged and proposed, health, well-being and social counselling highlighted, charitable associations supported, sustainable development honored).
In addition, Pemsa proposes social benefits normally reserved for employees of multinationals to its employees: further education, public transport, gym subscription, free phone calls, cinema tickets, preferential leasing rates, vaccination campaign, health check-up, social assistance, etc.
“Simplifying our clients’ lives, making our employees’ lives easier, is how we conceive our job”
Specializing in electricity and structural work constitutes a strength for our company. In fact, our consultants, all coming from these domains, are the best contact persons for our employees. They understand the ins and outs of life on a construction site.
Check out our job ads without further delay and join the clan
Ville de Nyon
Public administration
Nyon
251 employees
Nyon est une commune suisse qui se situe sur les rives du lac Léman dans le canton de Vaud, entre Lausanne et Genève. La Ville compte environ 22'000 habitants et est très prisée par les touristes et les entreprises. Plusieurs entreprises d’envergure internationale possèdent leur siège à Nyon, telles que l’UEFA, Generali Suisse, Uni Global Union et Tupperware Suisse. Nyon est également une ville culturelle et accueille plusieurs évènements tels que le festival open air Paléo Festival Nyon et le festival de cinéma Vision du Réel.
Avec près de 150 activités nécessaires à son fonctionnement, la Ville de Nyon offre des emplois variés dans différents secteurs. La ville prend également son rôle de formateur à cœur et propose des jobs aux apprentis et aux jeunes diplômés.
Valeurs humaines et efficacité sont au centre de nos préoccupations. L’encouragement à la formation continue, l’équité salariale, des conditions sociales compétitives et la responsabilité environnementale sont nos engagements au quotidien.
Informations sur le recrutement
Les annonces de la Ville de Nyon sont généralement publiées sur nyon.ch, sur Jobup et Linkedin. Deux entretiens permettent de procéder à l’évaluation des profils. Le processus complet de recrutement dure entre 1 et 2 mois, entre le moment de la publication de l’annonce et le choix de la candidate ou du candidat.
À chacune des étapes, le partenariat entre le Service concerné et le Service des Ressources Humaines permet de s’assurer de l’adéquation entre le profil recherché et les besoins du poste à pourvoir.
La prévention de toutes formes de discrimination et le respect de l’égalité des chances sont garantis. La mobilité interne et l’évolution au sein de l’Administration étant encouragées, ce sont les candidatures internes qui sont favorisées à compétence égales.
Préparer son dossier de candidature
Vous souhaitez rejoindre une administration dynamique, un cadre de travail stimulant, vous impliquer dans nos projets ?
Nous souhaitons découvrir vos qualités et vous faire partager des opportunités! Pour ce faire, répondez à une de nos annonces en nous transmettant votre dossier complet par voie électronique. Cliquez sur l'intitulé d'un poste vacant ci-dessus et postulez à travers jobup.ch.
Un dossier de candidature complet est constitué des éléments ci-après:
- lettre de motivation
- CV
- copie des diplômes
- copie des certificats de travail
- selon les exigences du poste, un examen médical et/ou un extrait de casier judiciaire
Si votre dossier de candidature retient notre attention, nous reprendrons contact avec vous pour un entretien.
Candidature spontanée
En cas d’intérêt pour un de nos Services, n’hésitez pas à adresser votre dossier complet au Service des ressources humaines. Selon l’appréciation de votre profil, un entretien pourra vous être proposé.
De manière générale, une réponse est donnée à toute démarche spontanée et les dossiers non retenus ne sont pas conservés.
Besoin de plus d’informations ?
Site internet www.nyon.ch, vous trouverez toute les informations :
Politique du personnel (nyon.ch)
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Target your job search by company on jobup.ch
Besides the classic job search functionality, jobup.ch, first job platform in French-speaking Switzerland, proposes a company search function. Thanks to this, you can find all the employers you’re interested with a single click, as well as the jobs they are currently proposing. Parameterize the JobAlert and you will receive a notification directly by e-mail as soon as the company publishes a new job offer. Furthermore, each company has a profile which allows it to present its functioning, its values, as well as the advantages and career opportunities it offers to its employees.
Learn more about certain companies and their company culture thanks to reviews
Use the company reviews to find out more about a company that is recruiting and gain an insight into its functioning. Current employees, applicants and former employees can rate a company and write a review based on their experiences with it. Recruitment process, work atmosphere and environment, management style, salary level, strong points and weak points: all of the information contained in the reviews will allow you to get an authentic idea of daily life within companies. Associate them with the company portraits and you will be able to determine if a company and the culture suit you. This way, you will hold to key to getting started with the application process.