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HOTELA Caisse de Compensation AVS

HOTELA Caisse de Compensation AVS

Organisation sans but lucratif et caisse de compensation reconnue par la loi, HOTELA est au service exclusif des membres de ses associations fondatrices, dont elle est le partenaire privilégié pour toutes les assurances sociales.

Elle fournit également des services complémentaires – gestion des absences, case management – et propose, par le biais de HOTELA Full, un service de gestion des salaires.

HOTELA se compose aujourd’hui de plus de 270 collaborateurs de 4 générations. L’entreprise peut également compter sur les compétences riches de collaborateurs expérimentés qui ont décidé de continuer à travailler pour l’entreprise, même après avoir atteint l’âge de la retraite règlementaire pour certains.

La majorité des collaborateurs sont basés dans le bâtiment principal de Montreux, à quelques pas seulement de la gare. Une équipe de conseillers clients est basée entre Zürich et Flawil. Depuis janvier 2023, HOTELA possède également un nouveau bureau à Berne, et renforce ainsi la présence de ses équipes en Suisse-allemande.

L’équilibre entre vie privée et professionnelle tient particulièrement à cœur de HOTELA. Les collaborateurs peuvent profiter d’un horaire variable, un horaire écourté la veille d’un jour férié, ainsi qu’un quota d’heures à disposition pour des rdv médicaux. Plus de 30% de nos collaborateurs exercent leur activité à temps partiel (80% ou moins). Le home office est également possible une fois la formation et la période d’essai terminées. Deux pauses, le matin et l’après-midi, sont offertes par l’entreprise et comptent comme temps de travail. Les collaborateurs peuvent, durant ces moments, profiter du jardin ainsi que du café/thé mis gratuitement à disposition. Un congé maternité et paternité plus long que celui prévu par la loi fait aussi partie des avantages sociaux.

HOTELA est attentive au recyclage et met à disposition des containers pour les différentes matières à recycler. Un partenaire de la région (GreenTime) livre tous les jours des produits locaux, bio et de qualité afin que les collaborateurs puissent se servir un repas sain à un prix abordable au sein du frigo intelligent.

Une autre force de HOTELA est son système de formation en interne. Grâce à une équipe de formateurs, toute personne peut intégrer le domaine des assurances sociales, peu importe son niveau de connaissances. HOTELA soutient également la formation permettant d’obtenir le titre de Généraliste en assurances sociales (certificat) ou Spécialiste en assurances sociales (brevet fédéral) ainsi que d’autres formations continues. L’entreprise porte beaucoup d’attention à la formation de la relève et forme régulièrement des apprentis.

Key information

Benefits at HOTELA Caisse de Compensation AVS

Proximité transports publics

Formation et perfectionnement

Prévoyance 2ème pilier

Assurance-accident

IDJ maladie / accident

Corbeille de fruits

Bien-être

Carte collaborateur

Boissons chaudes

Cafétéria et jardin

Evénements

Chèques REKA

Travail à distance

Frigo intelligent

Mutations internes

Gallery item 1

3 reviews

Parfait work-life balance sur la Riviera

5.0

  • Salary and benefits
    4.0
  • Management style
    5.0
  • Working atmosphere
    5.0
  • Career opportunities
    5.0
Current employeePermanent

19 July 2019

What works well?

This company offers the opportunity to have a good work-life balance. HOTELA offers many interesting benefits, including flexible hours, year-end vacation days, as well as two daily breaks, two cafeterias, an attractive pension plan, internal events, etc. Employees are really considered and you can feel it from the first email exchange, during the recruitment process,

What could be improved?

As everywhere, there is room for improvement. The interior layout, and in particular that of the cafeteria, could be reviewed.

Translated from French

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Tips & Guidelines

When responding to a review, please:

  • React promptly and professionally, without anger
  • Thank all reviewers, even for negative feedback, and show empathy
  • Offer help and solutions, taking responsibility for any issues
  • Share your perspective if you disagree

More details in our guidelines.

Your comment will remain anonymous, and your email will not be published. It will only be used for identification purposes. You will receive a confirmation email after your comment is approved.

By submitting this form, you confirm that you have read and agree with our General Terms and Conditions and Privacy Policies.

fully satisfied

5.0

  • Salary and benefits
    5.0
  • Management style
    5.0
  • Working atmosphere
    5.0
  • Career opportunities
    4.0
Current employeePermanent

28 June 2024

What works well?

I've been working for HOTELA for over 5 years and I'm completely satisfied. On the whole, it's a great employer and ideal for my personal wishes (top-notch work-life balance, very collegial, humane working atmosphere, the line manager & HR department always listen and try to find solutions when needed, you feel appreciated and taken into account as an employee, etc.).

What could be improved?

I can only speak for myself. There are undoubtedly a few points for improvement, as there are everywhere (office furniture, cafeteria...). These points are already being improved and I don't consider them to be extremely important negative points. It's a plus for everyday comfort.

Translated from French

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  • Thank all reviewers, even for negative feedback, and show empathy
  • Offer help and solutions, taking responsibility for any issues
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Unhealthy working climate

1.0

  • Salary and benefits
    4.0
  • Management style
    1.0
  • Working atmosphere
    1.0
  • Career opportunities
    1.0
Former employeePermanent

03 March 2024

What works well?

Free coffee and close proximity to the Montreux train station. That's all there is to it.

What could be improved?

Negative work atmosphere and a lot of competition between colleagues. Lack of support from superiors. Heavy hierarchy.

Translated from French

Employer comment

30 May 2024

Thank you for this constructive feedback. It is, however, regrettable that you have come across an opinion that is considered negative via this platform. Please be assured that the HR department is doing its utmost to support all HOTELA employees (staff and management) in order to maintain, and if necessary improve, working conditions. If you would like to discuss this in person, please make an appointment via hr@hotela.ch .

Translated from French

Overall ratings

3.7
Based on 3 reviews
5 stars67%4 stars0%3 stars0%2 stars0%1 star33%
  • Management style
    3.7
  • Salary and benefits
    4.3
  • Career opportunities
    3.3
  • Working atmosphere
    3.7

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